HTML

First day at Sophia university/ Első napom az egyetemen

2014.04.15. 14:15 blümchen1124

Well the first day in the University was kind of fast paced, but not as tomorrow will be. We left for the University in the morning rush hour, which was really uncomfortable, but after 40 minutes we arrived and all of us headed for their classes. As I mentioned I was in the Japanese M1 class, which I was not really satisfied with. While I was on the class, I realized this level is really too low for me, as some of my class mates could not even read the basic characters. So I told my teacher that I would like to get to a higher levelled class, and she told me to go to my coordinator Professor Shimizu. So after class I ran to the other building, where there were some students at the door of the professor already. After a short time I got in, and I told the professor in Japanese what I wanted. We agreed that because of my test I have to learn extra hard, but if I insist I can go to Japanese 2. So I ran back to the other building as this class has already started. I apologized, but luckily it was the same teacher as before, so there was no problem.

This class was the same introductory class as the previous, I got some homework and some pages to read through for tomorrow, and of course new words too, as we will write a test tomorrow. After class I went to have lunch and at half 2 I met Daniel from the University from Graz, who’s here already since one semester. Then at 2 we met Kaori sensei (teacher) who was my Japanese teacher in Graz. We went to have a coffee together and talked a little. Then I hurried back to the University, as I had to buy my new books. The book market was at the 2nd floor but the queue began at the stairs of the first floor. I queued in frustrated, thinking I will never finish here, but the line was actually quite quick. So after half an hour I had my heavy and expensive books. I had to buy 6: 2 grammar, 2 practice, and 2 Kanji books. All of this for around 16.000(€ 114), then I went home.

Tomorrow will be quite busy for me, as I’ll be in the University from 9-18:30 with a 1 hour lunch break. I will attend all of my classes, and then decide which ones to keep later. But now I have to go studying as I still have to write my homework and study for my test tomorrow.

Magyarul:

Hát az első nap az egyetemen kicsit pörgős volt, de nem annyira mint amilyen holnap lesz. A reggeli tömegben indultunk el az egyetemre, ami a vonatokon elég kényelmetlen volt, de 40 perce utazás után odaértünk és megkereste mindenki a saját termét. Mint ahogy említettem a japán M1-es csoportba jutottam, amivel nem nagyon voltam megelégedve. Órán rá is jöttem, hogy ez a szint nekem tényleg alacsony, hisz egypáran az osztályból az alap írásjeleket is alig tudták elolvasni. Így mondtam a tanárnőnek, hogy szeretnék esetleg eggyel magasabb szintű japán csoportba jutni, mire azt mondta, hogy óra után menjek el a koordinátoromhoz, Shimizu professzorhoz. Így óra után futottam át a másik épületbe, ahol már egypáran vártak a professzor ajtaja előtt. Rövid időn belül sorra kerültem, majd bementem és elmondtam japánul, hogy mit szeretnék. Megbeszéltük, hogy extrán tanulnom kell majd, mert, ahogy a tesztem mutatja egy kicsit le vagyok még maradva, de ha én úgy gondolom hogy ez a felsőbb szint menni fog, hát menjek akkor a japán 2-es csoportba. Így futhattam vissza a másik épületbe, hisz az óra már egy ideje elkezdődött, azaz a japán2-es. Elnézést kértem a késésért, de mivel ugyanaz a tanár volt, mint első órán, így nem volt baj. Ez az óra is hasonlóan zajlott, mint az első: megbeszéltük a tervet erre a szemeszterre, kaptunk házi feladatot és egypár cetlit amit holnapra át kell néznünk, ja és persze új szavakat, hisz holnap már az első tesztet írjuk. Az óra után elmentem gyorsan megebédelni, mert fél 2kor találkozóm volt Daniel-lel, aki szintúgy a grázi egyetemről való, de ő már egy fél éve itt van Japánban. Majd kettőkor találkoztunk Kaori sensei-el (tanárnővel), aki a japán tanárom Grázban. Elmentünk egyet kávézni, amit ő fizetett és csevegtünk egy jót. Majd siettem vissza az egyetemre, hisz meg kellett vennem az új japán könyveimet. A könyvvásár a második emeleten volt, de a sor az első emelet lépcsőjén kezdődött. Rémületemre beálltam a sorba, azt gondolván, hogy holnapig sem leszünk kész, de a sor relatív gyorsan ment. Így fél óra után már a kezembe tarthattam a nehéz és drága tankönyveimet. 6 db könyvet kellett vennem, 2 nyelvtani, 2 gyakorlói és 2 Kanji(írásjeles) könyv. Ez mind kb. 16.000 yenembe került (35.000 Ft; € 114). Majd mentem haza.

Holnap kicsit sűrű lesz a napom, mivel az első órától az ötödikig végig az egyetemen leszek, azaz reggel 9-től este fél 7-ig, egy egyórás ebédszünettel. Bemegyek az órákra amikre feljelentkeztem, hogy megnézhessem milyenek, mik az elvárások, és majd utána eldöntöm melyik órát adom le. Na de most mennem kell tanulni, mert még házit kell írnom, meg a holnapi tesztre tanulnom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://viragjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr136040504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása