HTML

Earthquake and easter/ Földrengés és húsvét

2014.04.20. 09:45 blümchen1124

Yesterday I had the first earthquake of my life, which was not pleasant at all. My alarm goes off at 8 so when I woke up at 7:30 I did not understand what was going on. I could not sleep so I decided to play on my mobile. Then at 7:55 my bed started to shake, like a freight train would pass me by. I got up and wondered what is happening. Should I hide under the table now, or what? But I was scared to stand up or get out of the bed. All of it took about 1-2 minutes with the after quakes too. Then I ran to the bathroom as I heard the others there, but they did not even feel any of it. I felt really stupid of being scared so much, but later I discovered it was not a small earthquake. To most Japanese this must be nothing probably.

Today I decided to go to the Imperial Palace as we were there last week but we could not enter as it closed at 3 pm. As many others went to Odaiba with the university clubs (I’ve already been there), did not joined them. I went with Christine and Charlotte to the Tokyo station but when we arrived to the entrance of the palace, it was closed. As it was only 1 pm we asked someone why it is locked as last time lots of tourists were here, and they told us that it is always closed, and only opens for the public on special days. So we visited the gardens a little bit and then headed back to Ikebukuro for lunch and went home. Tonight I’ll cook with the girls the pasta I got from my Japanese teacher from Nagoya. I bought some small mushrooms (nameko), a big leek, and eggs which I’ll boil hard. But first I go for a run to be able to eat all of this.

Tomorrow is Sunday, but I have no plans for the day, although it will be Easter. I’ll eat the chocolate eggs I got from my mum before I left. I might buy some milk loaf or something similar, to have at least some kind of Easter mood. Wish you all a Happy Easter!

Sunday: As I have to celebrate Easter without the usual Easter ham, so I thought I deserved a little luxury in the form of overpriced Easter foods, at the Seibu mall in Ikebukuro. So I bought from a bakery 6 slices of milk-loaf (similar to Hungarian kalács) for 400 yens (about €2,8) some ham slices at the butcher shop for 300 yens (€2,1) and something similar to butter as they do not have it here, Philadelphia for 260 yens (€1,8). Eggs I already had so that wan’t a problem. Also I finally found some Taiyaki which is a Japanese sweets. Fish shaped pastry filled with red bean pasta- One of them had green tea pasta, red bean pasta (anko) and mocha, the other had cheese cream and red bean pasta.

Happy Easter to everyone!

CAM02148.jpgImperial palace garden/ Császárpalota kertje

PB140155.JPGAt the imperial palace/ A császárpalotánál

CAM02153.jpgImperial palace garden/ Császárpalota kertje

CAM02154.jpgCharlotte and Christine

CAM02155.jpgyeaaaaa

CAM02156.jpgAt the imperial palace chilling zone/ A császárpalota lazulós területén

Magyarul:

Tegnap reggel átéltem életem első földrengését, ami nem volt éppen kellemes. Az ébresztőm reggel 8-ra van beállítva minden, nap, így mikor tegnap fél 8kor ébren voltam, nem értettem miért van. Visszaaludnom nem sikerült, így úgy döntöttem, játszok kicsit a mobilommal. Majd 7:55kor hirtelen elkezdett rázkódni az ágyam, mintha közvetlen mellettem haladna el egy vonat 100 km/h-val. Felültem, és csak néztem, hogy mi történik. Eléggé megijedtem, azt se tudtam hirtelen mit csináljak. Most akkor gyorsan bújjak az asztal alá? De felállni vagy megmozdulni is féltem. Az egész olyan 1 percig tarthatott, a kisebb utórezgésekkel talán 2 percig. Ezután kifutottam a mosdóba, mert halottam, hogy ott vannak a többiek, viszont ők semmit sem éreztek. Elég hülyén éreztem magam, hogy minek ijedtem meg ennyire, de mint később kiderült, nem is volt olyan kicsi földrengés ez. Persze a japánoknak gondolom, egy ilyen meg se kottyan.

A mai nap úgy döntöttem, el szeretnék menni a császárpalotába, mert múlt héten voltunk ott, viszont bezártak délután 3kor. Mivel ma a legtöbben az egyik sulis klubbal valami Tokió körútra mentek Odaiba-ba (ahol én már voltam), így úgy döntöttem, nem tartok velük. Christine és Charlotte persze velem jött, így elindultunk a Tokyo állomásra. Mikor odaértünk a palota bejáratához, nagy döbbenetünkre be volt zárva, amit nem értettünk miért, hisz még csak délután 1 óra volt. Erre közölték velünk, hogy a császárpalotába nem lehet bemenni, mert az mindig zárva van. Mire én mondtam nekik japánul, hogy múlt héten egy csomó turista volt itt és nyitva volt. Ó, hát persze az különleges nap volt, azért volt nyitva! De amúgy nem lehet bemenni. Így visszamentünk a kert részébe, egy kicsit sétálni. Mivel már délután fél 3 volt lassan, visszautaztunk Ikebukuróba ebédelni. Majd hazaindultunk. Estére megfőzöm azt a tésztát a lányokkal vacsorára, amit a japán tanárnőmtől kaptam Nagoyából. Vettem mellé japán kis mini gombákat(nameko), egy jó nagy póréhagymát és tojást, amit majd keményre főzök. Előtte viszont elmegyek egyet futni, hogy ez mind belém férjen.

Holnap vasárnap, de nem igen tervezek semmit, tudom húsvét lesz, majd meg is eszem a kis csoki tojásaimat, amit anyumtól kaptam még mielőtt ide jöttem. Ha lesz kedvem holnap reggel, akkor elmegyek kalácsot keresni valahova, hogy legalább egy kis húsvéti hangulatom legyen.

Vasárnap: mivel ma a megszokott húsvéti sonka nélkül ünneplek, így úgy döntöttem, hogy megengedhetem magamnak, hogy borzalmas drága árakon húsvéti jellegű ételt vehessek magamnak, a Seibu áruházban Ikebukuroban. Így vettem az egyik pékségben kb. 400 yenért(kb. 850 Ft) 6 szelet kalácsot, a hús részen valami sonkaszerű felvágottat 300 yenért(650 FT) és valami kalácsra kenhető dolgot, mivel a vajat itt kint nem ismerik, Philadelphia 260 yenért ( 560 FT). Tojásom meg van, úgyhogy legalább azt már nem kellett beszereznem. Emellett pedig sikerült végre Taiyaki-t találnom, ami egy japán édesség. Hal formájú puha tésztában vörösbab paszta töltelékkel. Az egyikben zölteás massza, vörösbab(anko) paszta és mochi volt, a másikban pedig sajtkrém és vörösbab paszta.

Kellemes húsvétot mindenkinek!

CAM02157_1.jpgIkebukuro

CAM02158.jpgLunch/ ebédszünet

10152379_690967400963955_2707108554814054532_n.jpgOur homemade dinner/ A sajátkészítésű vacsoránk

CAM02164.jpgTaiyaki

CAM02168.jpgGreen tea with redbean paste and mochi/ zöld teás, vörösbab pasztás mochival

CAM02169.jpgRedbean paste and cheese cream/ vörös bab pasztás sajtkrémmel

CAM02170.jpgeaster lunch/ húsvéti ebéd

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://viragjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr246055536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása